Училище без насилие и стереотипи, определени от пола

111_0Проектът

по програма „Училище без насилие и стереотипи, определени от пола” на Фондация „Джендър образование, изследвания и технологии” (ДОИТ)

стартира в 35. СОУ „Добри Войников“ от началото на учебната 2012-2013 година.

Целта на проекта е да се намали насилието и злоупотребите с деца, чрез възпитание на уважение към различния принос на двата пола към семействата и общностите, за да се насърчи равното участие на подрастващите и младите хора в България в изграждането на равнопоставено общество на всички нива и изграждане на нова ценностна система, в която няма насилие и злоупотреба, а в институциите, където децата прекарват голяма част от времето си между момчетата и момичетата да цари равноправно партньорство. Проектът има за цел да промени стереотипното мислене на младежите, използвайки добри примери и практики и изграждайки специфични умения за поддържане на толерантни и равнопоставени взаимоотношения между половете.

Фондация ДОИТ финансира реализирането на два ученически микро проекта на територията на 35 СОУ.

Първият микро проект „Равни в различието” е свързан със създаването на филм от ученици в 8. клас, в който ще бъде представено мнението на деца и възрастни по темата за насилието и равнопоставеността на половете. В него ще бъде включена и допълнителна информация по темата, която да запознае аудиторията с актуалните проблеми и възможности за преодоляването им.

Филмът цели да повиши чувствителността на младото поколение към въпросите свързани с равнопоставеността и насилието в различните му проявления. Негова цел е и да покаже, че различията между хората не са повод за проява на насилие и дискриминация.

Вторият микро проект „Нека променим света с добрина, с разбирателство, с любов и равенство” е свързан със създаването на театрално представление с ученици от 4., 6. и 7. клас.

Този проект има за цел да провокира интереса на ученици и родители към проблемите на съществуващото неравенство определено от пола, чрез езика на изкуството. Едновременно с това той цели да подобри комуникацията между ученици от различни класове и възрастови групи, както и комуникацията между деца и родители.