Спомняте ли си взаимоучителния метод, за който сте чели в учебниците по история? По-знаещите ученици са влизали в ролята на своите учители и започвали да обучават останалите в класа по определена тема.
Подобен подход опитахме и ние в 35. училище.
Решихме да се възползваме от тържествения повод – Ден на народните будители и да изненадаме нашите четвъртокласници. В началото на часа в стаите им влязоха 17-18 годишни непознати, част от випуска на единадесети клас в гимназията. Новодошлите набързо включиха всичко необходимо и обявиха началото на „възрожденската“ викторина.
Най-неочаквано за малките слушатели стаята се превърна в малко и уютно студио на „Стани богат“, но с много участници и без никакви жокери.
Един след друг се изредиха въпроси, свързани с най-светлите личности във възрожденската ни история – Паисий Хилендарски, Софроний Врачански, Петър Берон, Васил Априлов. Срещу въпросите на дъската стояха широко отворените очи на любознателните участващи, които бяха много учудени да разберат, че плевенчанката Анастасия Димитрова първа застава пред прага на новооткритото даскало в града, а патронът на училището ни е и автор на едни от най-изветните образи, живеещи в една криворазбрана цивилизация.
Най-голямата изненада за класа, разбира се, беше, че преди близо 200 години по този метод са се учили и техните предци, а родителите са давали всичко, за да попаднат децата им при добри и съвестни даскали.
Точно такива бяха и порасналите заместник-учители. С цялото си отношение и ентусиазъм те успяха на приковат вниманието към викторината и да включат всички в голямата игра за знание и уважение към миналото.