Един по-различен урок по литература

В прекрасния октомврийски следобед, учениците от втори клас имаха възможност да бъдат участници в един по-различен урок по литература, проведен на открито в т. нар. изнесена класна стая. Mястото не бе случайно подбрано. В уличката покрай задния двор на училището се извисяваше една самотна топола с оголени клони, досущ като тази от едноименното стихотворение на Елисавета Багряна.

Специално закупените за целта столчета позволяват да могат да се обособяват различни външни пространства – в училищния двор, в парка, сред природата – според спецификите и образователния аспект на отделния урок.

Ученето на открито, в отворени пространства, в естествена среда оказва благоприятен резултат върху осмислянето и усвояването на учебния материал. То е сред най- ефективните съвременни практики в обучението, което стимулира както възприемането, така и функционалната интелигентност у децата. Досегът с природата дава възможност на учениците да наблюдават и изследват, да правят междупредметни връзки и да прилагат наученото.